Wprowadzenie PPK – co to oznacza dla pracodawcy?

      
    
PPK / 2019-02-07 / autorzy: Union Investment

Termin wprowadzenia PPK w Twojej firmie zależy od liczby pracowników. Sam mechanizm wprowadzania systemu jest uniwersalny.

Wprowadzenie PPK krok po kroku

Twoje działania

  1. Wybierasz instytucję, która będzie prowadziła PPK w Twojej firmie. Może to być towarzystwo funduszy inwestycyjnych, towarzystwo emerytalne albo zakład ubezpieczeń. Ważne, by instytucja miała licencję Komisji Nadzoru Finansowego.
  2. Swoje propozycje konsultujesz z reprezentacją pracowników. Ale ostateczna decyzja należy do Ciebie.
  3. Podpisujesz z wybraną instytucją umowę o zarządzanie PPK oraz umowę o prowadzenie PPK (w imieniu i na rzecz pracowników).

Działania instytucji i systemu

  1. Wybrana instytucja przygotowuje od strony administracyjnej założenie PPK w Twojej firmie. W przypadku Union Investment TFI odbywa się to kompleksowo. Służymy poradą i pomocą na każdym etapie tego procesu – m.in. przygotowujemy instrukcję postępowania, organizujemy spotkanie szkoleniowe i udostępniamy program zintegrowany z najpopularniejszymi systemami kadrowymi.
  2. PPK zostaje uruchomione w Twojej firmie – udostępniony przez nas system pomaga Ci wysyłać do nas informację o składkach.
  3. Wybrana instytucja obsługuje bieżące dyspozycje.